Σχολικός Εκφοβισμός
Τι ακριβώς είναι ;
Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ;
Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
Επιστημονικώς λοιπόν,σύμφωνα με την ΕταιρείαΨυχοκοινωνικής Υγείας τουΠαιδιού και του Εφήβου(ΕΨΥΠΕ), ως σχολικόςεκφοβισμός ορίζεται ηεσκεμμένη καιεπαναλαμβανόμενη βία καιεπιθετική συμπεριφορά μεσκοπό την πρόκλησησωματικού ή και ψυχικού πόνουσε μαθητές από συμμαθητέςτους, εντός και εκτός σχολείου.
Γενικά το Bullying μπορεί να περιλαμβάνει
Άσκηση φυσικής βίας, χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές,σπρωξίματα,
Εσκεμμένο ή συχνό αποκλεισμό μαθητών από κοινωνικέςδραστηριότητες, κοινωνική απομόνωση ή αποκλεισμό
 Σεξουαλική παρενόχληση
 Χρησιμοποίηση υβριστικών ή περιπαικτικών εκφράσεων,πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία
 Απειλές και εκβιασμό
 
Υβριστικές ή περιπαικτικές εκφράσεις για τη φυλή, τηνεθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας, τησεξουαλική ταυτότητα του θύματος
 Κλοπές ή και Ζημιές στα προσωπικά αντικείμενα τουθύματος
 Επιδιωκόμενη απομάκρυνση των φίλων
Διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών
Ηλεκτρονικό bullying cyber bullying (Το cyberbullyingπεριγράφεται ως "η επαναλαμβανόμενη και εκ προθέσεωνβλάβη που προκαλείται διαμέσου της χρήσης ηλεκτρονικώνυπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικώνσυσκευών" Το Cyberbulling εμφανίζεται συχνότερα σειστότοπους όπου συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός εφήβων)
Bullying ή πείραγμα.
Γενικά τονίζεται η διαφορά του bullying με το «πείραγμα» σταπλαίσια του παιχνιδιού. Το «πείραγμα» αυτό συνήθως συμβαίνειμεταξύ φίλων και δεν περιλαμβάνει την πρόκληση σωματικούπόνου των άλλων. Αντίθετα το bullying εμπλέκει άτομα που δενέχουν φιλικές σχέσεις.
Η χαρακτηριστική ανισορροπία δύναμης διατυπώνεται στονορισμό του μπορεί να αναφέρεται στα ατομικά ή κοινωνικάχαρακτηριστικά του δράστη και του θύματος.
Το «πείραγμα» μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε εκφοβισμό ανσυμβαίνει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και το σημαντικότεροόταν το παιδί αισθανθεί ότι οι πράξεις των άλλων δεν διέπονταιαπό αστείο και δεν γίνονται μέσα στα όρια του παιχνιδιού
Οι θεατές
Θα γελάσουν
Θα χαμογελάσουν
Θα αδιαφορήσουν
Θα μιλήσουν στο διπλανό τους και να σχολιάσουν αυτό πουγίνεται είτε θετικά είτε αρνητικά
Όλα τα παραπάνω είναι λανθασμένες στάσεις τωνπαρατηρητών οι οποίοι πρέπει να δράσουν διαφορετικά .
Να αρνηθούν να συμμετέχουν
Να αρνηθούν να παρατηρήσουν
Να αντιδράσουν (πχ. Σταμάτα να φέρεσαι έτσι )
Να αναφέρουν όποιο περιστατικό εκφοβισμού γνωρίζουν
Να υποστηρίξουν το παιδί που δέχεται τον εκφοβισμό , νακάνουν παρέα μαζί του
Τα θύματα
Πρέπει να μιλήσουν στους καθηγητές τους
Να μιλήσουν στους γονεις τους
Να μην επηρεάζονται από τα άσχημα λόγια που τους λένε
Γραμμές βοήθειας απέναντι στον φόβο
Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Β' Παιδιατρική Κλινική ΠανεπιστημίουΑθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού»)
Γραμμή χωρίς χρέωση: 8001180015
«Γραμμή-Σύνδεσμος 801 801 1177» για την ψυχοκοινωνική υγεία παιδιώνκαι εφήβων
Η γραμμή απευθύνεται αποκλειστικά σε γονείς και ενηλίκους πουθέλουν να μιλήσουν για κάποιο θέμα ψυχικής υγείας που τουςαπασχολεί σε σχέση με ένα παιδί ή έναν έφηβο. Λειτουργεί από Δευτέραως και Παρασκευή από τις 09.30 ως τις 20.30  και Σάββατο από τις 09.30ως τις 14.00. Γραμμές βοήθειας απέναντι στον φόβο
Γραμμή αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς: 11130
Είναι μια γραμμή αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς που θέλουν ναμιλήσουν για θέματα που αφορούν τον εκφοβισμό. Η γραμμήλειτουργεί καθημερινά από τις 08.30 ως τις 14.00.
Ευρωπαϊκή Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111
Η ευρωπαϊκή «Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων 116 111» είναι μιασυμβουλευτική τηλεφωνική γραμμή αποκλειστικά για παιδιά καιεφήβους μέχρι 18 ετών. Μπορεί να τηλεφωνήσει ανώνυμα οποιοδήποτεπαιδί νιώθει την ανάγκη βοήθειας, υποστήριξης ή συμβουλής σεθέματα ψυχικής υγείας, για οτιδήποτε μπορεί να το απασχολεί, χωρίςκόστος, από κινητό ή σταθερό τηλέφωνο.
Μαριέττα ΚοβέρηΗλιάνα Κορδονούρη
https://www.youtube.com/watch?v=t5M_Ena3SCs