ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Πρακτικά Οφέλη
“H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπουσπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος και τηςεξυπηρέτησης, σε αύξηση της παραγωγικότητας και σε καλύτερη θέσηστην αγορά.”
Λόγια του Δρ. Deming, ενός από τους γκουρού για θέματα ποιότητας, το έργοτου οποίου έφερε επανάσταση στην Ιαπωνική βιομηχανία.
Η εφαρμογή του συστήματος ποιότητας ISO9000 διασφαλίζει ότι ο οργανισμόςλειτουργεί με το επίπεδο ποιότητας για το οποίο έχει δεσμευτεί, και ως εκτούτου του παρέχει πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού.
Πέραν όμως από αυτό, υπάρχουν πρακτικά οφέλη που ο οργανισμόςαποκομίζει από την εφαρμογή του συστήματος ποιότητας:
• Mε την καταγραφή των διαδικασιών παρέχεται η ευκαιρία για την απλοποίηση και βελτίωση τους. Οι ίδιοι άνθρωποι που εκτελούν την εργασία ενθαρρύνονται να εισηγηθούν βελτιώσεις, κάτι που τους καλλιεργεί την αίσθηση ότι η διαδικασία είναι κτήμα τους και ως εκ τούτου θέλουν να την τελειοποιήσουν. Επιπλέον, οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής, που έρχονται σε άμεση επαφή με τον πελάτη και ως εκ τούτου είναι σε καλύτερη θέση να αντιληφθούν τις ανάγκες του, βοηθούν στον καθορισμό της καλύτερης πρακτικής.
• Το προσωπικό αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ικανοποίηση και ενθουσιασμό για τη δουλειά που κάνει.
• Ο κάθε υπάλληλος είναι πλέον σε θέση να αντιληφθεί όχι μόνο το περιεχόμενο της κάθε εργασίας του, αλλά και πού καταλήγει το αποτέλεσμα της εργασίας του και τι ακολουθεί. Δηλαδή ο κάθε υπάλληλος αντιλαμβάνεται τη συνεισφορά του ως μέλος μιας ομάδας, της οποίας τα μέλη στοχεύουν σε έναν κοινό σκοπό, την άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη.
Το θέμα παρουσιάστηκε από την εισηγήτρια Μ. Αχιλλεούδη στο πρώτο ΠανελλήνιοΣυνέδριο Ποιότητας που έλαβε χώρα στην Αθήνα τον Νοέμβρη του ’98. Επίσης,δημοσιεύθηκε στον Οικονομικό Φιλελεύθερο κατά την ίδια περίοδο.